Weer geen paaseieren zoeken voor HBJ Racing Team maar nog voordat de paashaas wakker was al onderweg in de bus naar Venray. Om 7.00 uur vertrok de bus vanaf de Putkop naar Raceway Venray. Er zouden enkele regenbuien kunnen vallen en dat had vorige race geen goede resultaten opgeleverd. Gelukkig was er inmiddels toestemming voor de rijders gekomen om regenbanden te mogen aanschaffen en Hans had deze zaterdag snel gehaald. De stockcar had de vorige race op Venray wat schade opgelopen aan de vooras en deze was in de tussentijd hersteld. Verder lag de stockcar erg goed op de droge baan en is er niets aan de afstelling veranderd.
Na de training bleek de stockcar nog goed te liggen en is er weer niets veranderd. Na de Ukkepukke race welke door SBS6 is opgenomen, konden de 17 stockcarcoureurs van start.
In de 1e manche was Hans snel van start en wist binnen 3 ronden de voorliggers in te halen en lag gelijk op de eerste positie. Dit wist hij een groot deel van de ronden vast te houden totdat Geert Jan Keijzer (H6) hem inhaalde. Theo van Lier (H57) deed ook zijn best om een plekje naar voren te komen maar Hans gaf zich niet gewonnen. Het lukte Van Lier uiteindelijk om Hans in te halen maar al snel haalde Hans Van Lier binnendoor in en nam snel een voorsprong waardoor Van Lier er niet bij kon. 3 ronden voor einde was er een crash waardoor de baan bijna geblokkeerd werd. Hans kon er nog wel langs maar uiteindelijk werd toch de wedstrijd afgevlagd en behaalde Hans een mooie 2e plaats.
Vlak voor de 2e manche begon het toch licht te regenen. Het waren maar enkele druppels en iedereen bleef op de gewone banden rijden. Ook hierbij werd er flink gestreden. Hans ging weer snel van start maar werd wederom door Geert Jan Keijzer ingehaald. Danny Schmidt (148) ging ook snel en haalde Hans ook in. Uiteindelijk wist Johan Catsburg (H99) hem nog voorbij te komen en haalde Hans toch een mooie vierde plaats. Team Hadelkamp uit Linschoten was met drie stockcars aanwezig. Jeffrey Hadelkamp (H313) had ook de eer om met de binnenmuur in aanraking te komen waardoor wederom het isolatiemateriaal in de rondte vloog en er weer isolatiemateriaal naar Linschoten komt.
Bij de derde manche was het gelijk raak. Bij het van start gaan, verloor Ronald Raaphorst (H7) zijn wiel door een kapotte naaf. Na de start ging Hans weer snel naar voren en lag al snel eerste. Geert Jan Keijzer wist hem weer in te halen. Wederom was er een strijd tussen Hans en Van Lier die weer door Hans beslecht werd en Hans weer een mooie tweede plaats behaalde.
Na zulke mooie eindposities werd de finale spannend. Gaat Hans alles op alles zetten om eerste te worden of toch proberen weer een mooie plek te behalen. Uiteindelijk koos Hans voor het laatste. De tactiek werd om zo te rijden dat hij nog mooi aantal finalepunten mee kan pakken waardoor hij met een goed puntenaantal naar huis kan gaan. Het was met van start gaan gelijk duidelijk dat de stockcarrijders snel naar voren wilden. Er werd hard gestreden om de plekken. Hans had waarschijnlijk in de eerste drie manches teveel van zijn banden gevergd waardoor ze begonnen te glijden. Hij had minder grip op de baan en bleef uiteindelijk toch steken op een mooie 8e plaats. 1e werd Geert Jan Keijzer, 2e Wesley Schaap en 3e Danny van Wamelen.
Het HBJ raceteam ging met een goed gevoel naar huis. Het weer was uiteindelijk goed gebleven, een mooi aantal punten behaald en goed gereden. Volgende week wordt voor de tweede keer op Lelystad gereden en de stockcar staat er al weer klaar voor!