Op een zonnige zondag 15 juni werd er bij de stockcar F1 om de Gouden Helm gestreden. De Afgelopen week was bij het HBJ racing team druk gesleuteld om het druklager te vervangen die op Venray stuk gegaan was. Tijdens de training bleek dat alles weer goed gerepareerd was en de race weer kon beginnen. Bij de hot rods was er een crash geweest waardoor er olie op de baan lag en het lang duurde voordat dit opgeruimd was. Uiteindelijk kon de F1 zijn eerste manche gaan rijden. De eerste manche stonden 11 rijders aan start. Helaas was de Gouden Helm geen reden dat er meer rijders kwamen. Na het vallen van de vlag kwam Hans snel naar voren en reed al snel naar een 2e plek toe. Alleen Heijsteeg (57) reed voor hem. Keijzer (H6) kreeg na een paar ronden een tik van Schaap waardoor hij spinde en achter kwam te liggen. De stockcar lag nog niet goed op de baan doordat de baan nog wat glad was waardoor Hans kostbare tijd verloor en uiteindelijk nog werd ingehaald door Smidt(147) Schaap (H77) en Van den berg (H12) en eindigde op een 5e plek.
2e manche
De start verliep niet vlekkeloos en de stockcarkanonnen in de achterhoede waren eigenlijk al gestart voor de startvlag viel. Hans kwam daardoor snel achter te liggen. Voor hem reden Raymond en Jeffrey Van den Hadelkamp. Hans probeerde ze in te halen maar Raymond kwam voor zijn neus te spinnen en Hans kon er ternauwernood om heen rijden. Jeffrey stond net op tijd stil voor Raymond. In de laatste ronden was Van den Berg met Smidt aan het vechten om de eerste plaats. In de laatste bocht net voor de finish kreeg Smidt een lekke band en kwam daardoor in de zijflank in botsing met Van den Berg. Met nipte voorsprong kwam Smidt als eerste over de finish. Hans eindigde als 6e.
3e manche
Deze manche werd gestart met nog maar 9 stockcars. 226 en 313 Jeffrey van den hadelkamp konden niet meer meerijden. Er werd niet gelijk gestart omdat de achterhoede alweer te snel naar voren kwam dus er kwam een extra ronde. Vervolgens was er weer een goede start. Hans reed goed mee en kwam naar voren. Smidt en Schaap wisten hem in te halen. Als derde reed Heijsteeg nog voor Hans. Van den Berg kwam in de laatste ronden steeds meer dichter bij Hans. Twee ronden voor het eind probeerde hij Hans een tik te geven maar dat lukte net niet en Hans wist hem voor te blijven. In de laatste bocht gaf Van den Berg Hans een harde tik maar Hans wist de stockcar in bedwang te houden, de stockcar slingerde wel iets en van den Berg probeerde Hans weg te duwen. Samen vlogen ze over de finish. Voor het publiek was het niet duidelijk wie nu vierde was geworden. Uiteindelijk werd een half uur later bekend dat Hans net iets eerder over de finishlijn kwam dan van den Berg waardoor Hans vierde was geworden. Dit leverde hem een vijfde plek op voor de opstelling voor de gouden helm.
Finale -Gouden Helm
De finale startte met 9 stockcars. Hans starte vanaf de vijfde plek. Smidt startte vanaf een eerste plek. Met het van start gaan kreeg Hans een duw van Catsburg en bleef aan Hans’ achterbumper vastgehaakt zitten en Keijzer die naast hem van een zesde plek startte, kwam tegen Hans’ zijbumper en ging vervolgens in de rondte. Hierdoor kwam Hans achterop en moest hard rijden om de nog anderen in te halen. Uiteindelijk wist hij op de zesde plek te komen. Hans en de monteurs gaven aan dat er duidelijk nog gezocht moet worden naar een goede afstelling van de stockcar. Door de nieuwe motor gedraagt de stockcar zich anders en moet er weer een goede wegligging gezocht worden. Hiervoor hebben ze nog twee weken de tijd want op 5 en 6 juli is er weer een weekend racen op het circuit van Venray!