Terwijl in grote delen van Nederland de zon scheen waren de weergoden weer eens raceway Lelystad niet goed gezind. Op zondag 27 april 2014 stond op het Midland circuit de 2e wedstrijd op het programma en de regen kwam werkelijk met bakken uit de hemel. Of dat dit nu de reden was van de vele afwezigen of misschien de wedstrijden op de circuits van Sint Maarten en Blauwhuis, feit was dat er maar 7 Stockcar F1 kanonnen aan de start verschenen. Wel maakten deze heren er een mooie strijd van waarbij Hans weer meespeelde voor de 1e plaats.
Tijdens de 1e manche verscheen Ron Kroonder (217) te laat aan de start waardoor hij helaas niet mocht meerijden. Op het ruim 400 meter lange circuit was Hans na de start als eerste weg en reed mooi strak soeverein aan kop. Achter Hans ontstond een flink gevecht waarbij Danny Smidt spinde en achterste voren kwam te staan. De enige die echt dichter bij Hans kon komen was Geert Jan Keijzer, die eigenlijk het hele seizoen al zeer goed racet. Diverse tikjes gaf hij tegen de achterbumper van Hans die van geen wijken wist en zo naar de 1e overwinning van de dag leek te gaan tot de allerlaatste bocht. Weer drong Keijzer aan en in de allerlaatste bocht kon hij Hans voorbij steken en werd Hans op een halve stockcar lengte erg knap 2e.
Veel strijd tijdens 2e manche
Tijdens de 2e manche was het veld gelukkig compleet en wederom was Hans als eerste weg. Wel werd hij nu vrij snel ingehaald door Chris Weyenberg (380) die ook daarna Keijzer achter zich aan kreeg. Toen Keijzer eenmaal op de 1e plaats reed, ontstond daarachter een titanengevecht tussen Weyenberg, Smidt en onze eigen Hans om de 2e plaats. Ronde na ronde werden tikken uitgedeeld en werd er stuivertje gewisseld om die 2e plek. Ondanks het geringe aantal coureurs was de strijd heftig maar fair. Hans reed zijn stockcar achter Keijzer, Weyenberg en Smidt als 4e over de finishlijn.
Hans wordt 3e tijdens de 3e manche
Ook tijdens deze 3e manche was het nog flink nat en ook nu ging Hans na het vallen van de vlag er supersnel vandoor. Lang reed hij op de 1e plek maar achter hem kwam wederom Geert Jan Keijzer aangereden. Om voorbij Hans te kunnen gaf hij hem voor de bocht een tik en Keijzer kon Hans binnendoor inhalen. Door de actie van Keijzer knalde de stockcar van Hans uit zijn versnelling en Hans verloor hierdoor kostbare seconden. Ook Smidt kon Hans hierdoor inhalen maar met een uiteindelijke 3e plaats tijdens deze manche was Hans zeer zeker tevreden.
Om precies half 5 stonden de heren coureurs bij de stockcar F1 voor de finale klaar. Eindelijk was het droog geworden en de baan werd iets droger. Tijdens de 4e ronde kreeg Hans een tik van Weyenberg waardoor hij naar buiten gleed en zo van de ideale drogere lijn afging. Hans reed op het nog kletsnatte gedeelte en had minder grip waardoor ook Smidt en Johan Catsburg (99) Hans voorbij konden gaan. Ook Wesley Schaap (77) wilde Hans voorbij en in een verwoedde poging om hem in te halen deelde hij een flinke tik uit waarbij beide mannen uit de bocht knalden. Hans had zijn wagen weer als eerste onder controle en kon zo wegrijden van Schaap die niet meer bij Hans kon komen. Hans werd deze finale 5e en was na afloop zeer tevreden. ‘Tijdens de regenrace op raceway Venray wilde de wagen alleen maar rechtdoor maar het is heerlijk om te voelen dat de stockcar nu met regenbanden doet wat ik wil’, aldus een tevreden Hans Baegen.
Voor de coureurs was het misschien wel een saaie dag omdat er niet gesleuteld hoefde te worden. ‘Het was alleen maar tanken en de boel een beetje schoonvegen’, zegt monteur Toon Kastelein. ‘Maar aan de andere kant hebben we de laatste jaren genoeg moeten sleutelen en laten we van dit succes nu ook maar eens flink genieten’.
Nu zijn de ogen alweer gericht op het weekend van 17 en 18 mei. In dat weekend zal er gestreden worden op het circuit van Venray (avondrace) en Lelystad om de titel ‘battle off the Lowlands’. Komt dat zien, spanning, actie en sensatie.