19 en 20 augustus stond in het teken van de WorldCup. Er waren 20 Engelse F1-coureurs overgekomen naar Venray om mee te strijden voor de titel.
Totaal waren er 39 F1-kannonen en 62 F2-kanonnen wat garant staat voor een weekend vol spektakel!
Zaterdag zijn er middag en avondraces waardoor er tot ’s avonds laat geracet wordt. De coureurs hebben het hele jaar punten verzameld voor de positie in de World Cup. De F2-coureurs hadden de WorldCuprace op zaterdag en de F1-coureurs als eerste op zondag.
De wedstrijden die zaterdag gereden werden, tellen ook nog mee voor de positie op zondag waardoor er tot het laatste moment gestreden wordt om de punten.
Omdat er zoveel F1-racers zijn werd er in 2 groepen gereden.
In de 1e manche had Hans langs lekker meegereden. Er kwam na 3 ronden een gele vlag. Na de herstart viel Hans terug naar een 19e plek maar wist zich weer naar voren te vechten tot een 12e plek.
In de 2e manche wist Hans zich plekje voor plekje naar voren te dringen en lag op een 8e plek. Inde laatste bocht voor de finish waren voor Hans Keijzer, Fairhurst en Falding aan het vechten voor een plek. Zij schoten daarbij alledrie naar buiten waardoor Hans binnendoor er langs kon schieten en eindigde daardoor op een mooie 5e plek.
In de 3e manche was er een grote crash tussen Maessen, Keijzer en Wouters. Hierdoor werd er gele vlag gegeven. Na de herstart kwam Hans al snel in aanraking met Zwerver waardoor hij een lekke band had en uitviel.
In de finale lukte het helaas ook niet. Hans kon door het gedrang niet naar voren komen en eindigde in de middenmoot.
Al met al ging zaterdag wel redelijk en het team was klaar voor de World Cup op zondag!
WorldCup F1 zondag
Bumper aan bumper werd er opgesteld. Hans had een 16e startplek.
Na het zingen van het Nederlandse volkslied werd onder luid gejuich 36 V8-motoren gestart!
Na het geven van de groene vlag kon Hans snel wegkomen en reed al goed naar voren. Helaas werd al snel de rode vlag gegeven omdat er een stockcar op een gevaarlijke plek stilstond.
Na 10 minuten reparatietijd (die Hans niet nodig had) werd er opnieuw gestart. Deze keer kwam Hans helaas klem te zitten tussen 2 Engelsmannen met flinke schade tot gevolg en moest hij de stockcar stilzetten.
De WorldCup werd gewonnen door de Engelsman Ryan Harrison.
De rest van de dag bestond voor Hans helaas uit het afstellen avn de stockcar. Er waren spoorstang en vooras kapot en de mannen konden net voor de volgende manche de stockcar rijdend hebben.
Maar door de klap helaas was het moeilijk om te vinden wat er aan de hand was met de stockcar en weer goed af te stellen.
Het was een daardoor toch een matig weekend geworden.
De volgende race is op Lelystad maar die wordt gebruikt om de afstelling voor de WorldFinal in Engeland te bepalen.
De WorldFinal is 16 september in Ipswich.