Zondag 29 september was wederom een mooie zonnige dag. Het was slechts een week na de Wereldfinale op Engeland en er waren beduidend minder rijders dan gewoonlijk. Er waren slechts 13 stockcar F1-rijders. Na 3 weken keihard werken en een vermoeiend weekend in Engeland, was ook bij ons team de vermoeidheid toegeslagen. Gelukkig stond de asfaltstockcar al klaar en kon er zondag gereden worden.
In de eerste manche reed Hans mooi mee in de middengroep. Hans had een leuke strijd met Lee Robinson (107). Hij werd door Robinson ingehaald maar wist hem in volgende bocht gelijk terug te pakken. Daarna haalde Hans Raymond van den Hadelkamp (H113) in met Danny van Wamelen (H47) op zijn bumper. Hans wist Van Wamelen voor te blijven en is de eerste manche als vijfde geëindigd.
In de tweede manche ging Hans snel van start en kwam gelijk voorbij Evert van den Berg (H12). Chris Weyenberg (H380) zat snel achter Hans en probeerde hem voorbij te gaan. Hans kon hem echter een tijd achter zich houden doordat Hans sneller door de bochten trok. Nadat Hans een tikje had gekregen kon Weyenberg er voorbij. In een gevecht om de zesde plek kwam Hans voorbij Paul Hermkens (36). Daarna kwam Hans ronde na ronde dichterbij de geeldakkers. Achter Hans kwam Geert-Jan Keijzer (H6) steeds dichterbij. Hans kwam voorbij Van den Hadelkamp maar werd zelf in de laatste bocht getikt door Keijzer waardoor die net binnendoor er voorbij kon en eerder finishte dan Hans. Wederom werd Hans weer vijfde.
De derde manche was eigenlijk een herhaling van de eerste twee manches. De strijd tussen de mannen ging wederom gelijk op. Met hier en daar tikjes uitdelen en rijders inhalen, bereikte Hans voor de derde keer die dag de vijfde plek.
Finale
De rijders waren dichter op elkaar gezet waardoor de groep dichterbij elkaar startte. Iedereen ging snel van start en er werd gelijk gevochten om iedere plek. Hans was in gevecht met Weyenberg (H380). Totdat hij een tik kreeg en Weyenberg erlangs kon. Daarna kwam van Wamelen (H47) die met Hans in gevecht ging. Het lukte Van Wamelen uiteindelijk Hans in te halen. Hans kwam achter Van Wamelen te rijden en probeerde zij plek terug te pakken. In de bocht kwam Hans er net wat te hard in, maar kon daardoor wel Van Wamelen aan tikken die naar buiten ging. Hans herstelde snel en kon zelf er langs en had zijn plek terug. Daarna kwam Keijzer voorbij Hans en kwam achter Weyenberg en ging ook in gevecht om een plekje verder te komen. Uiteindelijk gaf Keijzer in de laatste bocht een tik aan Weyenberg maar die was net te hard waardoor hij zelf ook zijn controle verloor en beide rijders naar buiten schoven. Hans die er vlak achter reed kon ze net passeren en finishten voor hun op een zesde plek.
Ondanks alle vermoeidheid was de dag de moeite waard geweest en kan Hans tevreden terugkijken op een goede dag en heeft de pech van het weekend ervoor meer dan goed gemaakt!