Spannende Pinksterrace op Raceway Venray

Het was drie dagen racen op het circuit van Raceway Venray afgelopen Pinksterweekend. De eerste twee dagen stonden in het teken van de Euro Nascars en 2e Pinksterdag waren de stockcars F1 aan de beurt.
’s Ochtends had het flink geregend maar gelukkig was het de rest van de dag droog en konden de regenbanden binnen blijven staan. Langzamerhand wordt het deelnemersveld groter en waren er 23 rijders.

De stockcar F1-coureurs hadden zichtbaar zin om voor iedere punt te strijden en al in de tweede ronde van de eerste manche was er een crash tussen Wilco van Dijk (H413) en Sjeng Smidt (148). Zij kwamen overdwars te staan. Om hun te ontwijken belandde Paul Hermkens (H36) in de boarding. Ondertussen kwam Jan Heijsteeg (H57) stil te staan tegen Wilco van Dijk. Achter hem kwam echter Ruud Beckers (H505) en die knalde hard achterop Jan waardoor ze samen naar de boarding doorschoven.


De gele vlag kwam erin. Hans herstartte vanaf de derde plek en wist deze positie te handhaven en eindigde op een derde plaats. Raymond van den Handelkamp (H113) behaalde een overwinning en Roy Maessen (H400) werd tweede.

In de tweede manche ging het gelijk weer hard van start. In de derde ronde kwam Johan Schouten (H665) overdwars te staan en werd er geel gegeven.
Na het vallen van de groene vlag kwam Hans snel weg en kwam op een derde positie. Echter dit keer kwam na 1 ronde Danny van Wammelen (H47) overdwars te staan en werd er snel geel gegeven. Bij de herstart gingen de eerste stockcarrijders snel weg, de achterhoede kwam echter met elkaar in gevecht. Winnaar werd GeertJan Keizer (H6), 2e werd Roy Maessen (H400) en Hans behaalde weer een mooie derde plek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voor de derde manche waren er nog maar 17 rijders over. Ook in deze manche was er in de achterhoede veel geduw en getik. Hans reed wederom naar een mooie derde plaats toe.

In de finale waren er nog 16 rijders. Iedere rijder wilde nog zijn punten halen en werd er hard om gestreden. Paul Hermkens kwam stil te staan in bocht 1, 2 door een harde duw en werd er geel gegeven. Na de herstart kon Hans snel naar voren komen. Door gevechten in de achterhoede was er een halve baan voorsprong en zag het naar uit dat er een mooie overwinning aan zat te komen. Maar de wedstrijd is pas beslist als de eerste stockcar over de finishlijn gaat en werd er geel gegeven vanwege Christiaan Weyenberg (H380).

Bij de herstart werd kwam Hans klem te zitten tussen andere rijders en raakte achterop en behaalde uiteindelijk een achtste plaats in de finale.

Door de mooie resultaten over de hele dag, staat Hans nog steeds nummer 1 voor de Tarmacseries, WorldCup en World Qualifier.


Geplaatst

in

door