Hans en de pechduivel rijden in dezelfde stockcar!

Monteurs verdienen een dikke pluim tijdens 3e wedstrijd van het seizoen!

Op zondag 15 april 2012 stond alweer de 3e wedstrijd van het seizoen op het programma. Na 2 regenwedstrijden was het deze racedag gelukkig droog. Wel stond er een harde straffe wind die de gevoelstemperatuur maar net boven het vriespunt liet komen. Na de laatste wedstrijd in Venray had het team nog wat kleine wijzigingen doorgevoerd. Om meer grip te krijgen hadden de monteurs achter een gravelband gemonteerd en de stockcar voelde zowel tijdens de geluidstraining als de vrije training erna goed aan. ‘De snelheid hebben we en nu de wegligging optimaliseren’, vertelde Hans bij binnenkomst, na de vrije training, opgewekt. Toen nog niet wetende dat de pechduivel inmiddels plaats had genomen op de schouder van Hans. Er bleek namelijk olie op de bodemplaat te liggen en na een beetje speurwerk bleek de carterpan gescheurd te zijn. Er werd even naar elkaar gekeken en eigenlijk leek het al einde wedstrijd te zijn. Maar toen duidelijk was dat stockcar F1 coureur Johan Catsburg kneedmetaal bij zich had, een materiaal wat de scheur kan dichten, gingen Toon, Arjan, Marco, Maurice en Hans er eens even goed voor zitten. Met kracht van bijna alle teamleden werd de stockcar op zijn zij gelegd en werd het probleem van de lekkage verholpen. Net voordat de manche begon stond de wagen weer op 4 wielen en kon Hans zich gereed maken voor de 1e manche. Met 18 coureurs aan de start stond er een mooi veld op de baan en Hans vertrok van een 8e plaats. Na een aantal rondes waarbij Hans steeds een plaatsje naar voren reed kwam Hans zelfs op een 4e plek terecht.

Toen de rooddakkers eraan kwamen verloor Hans steeds een plekje maar bleef goed meedoen en eindigde uiteindelijk op een 12 plaats. Hans keerde redelijk tevreden terug maar vond toch wel dat de wegligging niet helemaal goed was. Op het moment dat de monteurs daar naar wilde kijken bleek het probleem van de lekkage terug te zijn en even viel een stilte. Maurice was duidelijk in zijn actie en wilde de stockcar weer in de hoogte hebben om te kijken wat er aan gedaan kan worden. ‘Als de motor defect is staan wij als monteur machteloos, maar anders kunnen wij alles maken’, verteld Maurice vol vuur en zo gezegd, zo gedaan. De wagen werd achter op de bus op de rijplaten gezet en meteen werd er weer onder de wagen gekropen. Marco haalde tijdens het slijpen flink zijn hoofd open maar nam geen tijd om zijn hoofd te laten verplegen, toen later bij het lassen ook nog eens zijn jas en trui vlam vatte ging hij toch maar even langs zuster Jan Willem.

Naast het kneedmetaal werd de scheur extra dichtgemaakt met een strook bitum, de gehele operatie duurde net te lang om de 2e manche mee te maken. Maar gelukkig stond Hans tijdens de ‘Gouden Helm’ weer aan de start en met zijn 14 overige concurrenten begon de strijd. In de 3e ronde kreeg Hans de duelerende Geert Jan Keijzer (H6) en Johan Catsburg (H99) achter zich aan en in de bocht voor start/finish probeerde Johan met een tikje Geert Jan in te halen. Dit alles resulteerde erin dat Geert Jan het achterwiel van Hans flink aantikte waardoor de wedstrijd, met achteras problemen, er voor Hans helaas alweer opzat. Wederom had de pechduivel toegeslagen en wederom stond Hans met lege handen. Bij terugkomst was toch wel duidelijk dat er deze dag twee winnaars waren, de pechduivel maar wat veel belangrijker is de monteurs! Top voor top kanjer kerels die het er niet bij laten zitten als het even tegenzit en echt het onderste uit de kan halen om de stockcar op de baan te krijgen en te laten! Complimenten mannen, echt grandioos! De volgende wedstrijd is wederom op Raceway Lelystad en wel op zondag 20 mei 2012. Dan gaan wij ervan uit dat de pechvogel verslagen is en wij de kracht van het team behouden! Kortom….dan wordt het alleen maar beter!