Flauw Pinksterzonnetje geeft Hans geen vleugels!

Ondanks de voorspellingen van een onstuimig Pinksteren, werden het toch zonnige racedagen. Helaas niet voor het team want het zat niet helemaal mee.

In de 1e manche had Hans een slechte start en werd snel ingehaald. De stockcar lag niet goed waardoor deze ver naar buiten gleed.
Echter na een paar ronden werd er rood gegeven. Paul Hermkens stond stil op de baan, midden in een bocht en dat was gevaarlijk.
Dit leidde tot een complete herstart. Hans kwam gelukkig dit keer beter weg maar gleed nog wel in de bochten naar buiten. Na een paar ronden kwam Hans klem te zitten tussen Eddy Peters (H636) en Geert-Jan Keijzer (H6). Peters kreeg een tik en ging slingeren. In bocht 4 kwam hij vervolgens weer in aanraking met een stockcar en probeerde met vol gas erop weer naar binnen te komen. Hans passeerde hem net waardoor hij in volle kaart Hans zijn rechterflank raakte.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Door de klap stak zijn onderspoiler helemaal naar buiten en werd er geel gegeven. Helaas mochten de monteurs onder gele vlag niet de spoiler eraf halen en moest Hans de baan af.

In de pits werd de stockcar nagelopen en toen bleek dat de uitlaat flink plat was, de versnellingsbak was stuk en de motorophanging was gescheurd.
De monteurs konden flink aan de slag en hebben het allemaal kunnen repareren voor de tweede manche. Helaas lag de stockcar nog steeds niet goed.

20160515_115349

In de 3e manche bleek dat de stockcar beter lag. Hans was een paar keer in gevecht met Geert-Jan Keijzer. Uiteindelijk kwam Keijzer voor hem. In de laatste ronde wist Hans nog Hermkens (H36) en Zwerver (H195) in te halen.

In de finale ging Hans snel van start. Echter in de tweede ronde kwam Catsburg (H99) in tegengestelde richting te staan. Iedereen kwam er heelhuids langs en lukte het Hans daardoor op een zesde plek te komen. Maar Hermkens kwam stil te staan tegen de muur waardoor alsnog geel gegeven werd en vervolgens rood. En dus een complete herstart.
Hans kon weer snel van start. Na aantal ronden kwamen Kroonder (H217) en Raymond van den Hadelkamp (H113) tegen elkaar midden op de baan. Weer lukte het Hans er langs te komen waardoor hij op zesde plek kwam. Helaas kwam hij een ronde later te hard de bocht in waardoor hij naar buiten gleed en de rest binnendoor kon inhalen. Hans kwam op elfde plek. Hij wist nog twee plekken te veroveren waardoor hij op negende plek eindigde.

Er hoefde gelukkig niet veel meer aan de stockcar te gebeuren en werd deze ingeladen voor de tweede Pinksterdag.

Hans kwam in de eerste manche de eerste ronden goed vooruit. Hij haalt enkele rijders in maar helaas tikte Peeters (H124) met zijn bumper tegen de achterband van Hans. Een ronde later bleek dat de (net nieuwe) band lek geprikt was en moest Hans de stockcar stil zetten.

20160515_120306

In de tweede manche werd in ronde 3 rood gegeven omdat Kevin Vermeulen (H136) op een gevaarlijke plek stil stond en daardoor was er weer een totale herstart. Door enkele acties komt Hans achteraan te rijden maar knokt zich knap terug. Ronde na ronde haalt hij concurrenten in en wordt uiteindelijk keurig 8e.

In de derde manche was Hans stuivertje aan het wisselen met Paul Hermkens (H36) en Peeters (H124) voor de tiende positie. Maar helaas moest hij de stockcar in de laatste ronde aan de kant zetten vanwege weer een lekke band.

In de finale kwam Hans meteen goed weg. Hij rijdt hele manche top 10 en wist langzamerhand plekje naar voren te komen. In de laatste bocht haalde hij nog Zwerver (H195) in voor de 7e plek. Maar Zwerver stuurde naar binnen en raakte Hans. Door het contact moest Hans corrigeren en kon Catsburg net binnendoor inhalen. Hans eindigde op een mooie achtste plek. In de pits bleek wederom dat de band toch nog lek was geprikt.

Het was sowieso het weekend van de lekke banden, maar liefst zeven stuks tijdens het Pinksterweekend. Nog tijdens de training en tijdens het vervangen van de banden, bleken ze spontaan kapot te gaan!